02 december 2013

Lååång dag

Vaknat klockan fem i morse, genast dragit mig till tåget från Vasa - Hem. Klart det var försenat, missade skola igen. Well well, sånt händer. Mitt arbete jag skulle ha med hade annars också låst sig på något sätt, kul. Lär väl få skit från någon p.g.a. att jag missade det, men vad kunde jag göra? Skulle ha hunnit vara typ HÖGST 20 minuter på lektionen, och då har vi ofta gått igenom allt redan. Suck.

Kom hem ändå, dödsfuckingtrött och ville bara lägga mig i sängen med gardinerna nerdragna och sova. Men nehepp, måste åka och longera Dejten som var riktigt snäll med tanke på två veckors vila och att hon blir lite vildare när det blir kallt. Ett enda fjantsprång gjorde hon och det var det, skönt att man inte behövde bråka då hon bara får trava några minuter per gång. 

Snark

Efter Dejten så åkte jag till P, där jag bara gick med honom i ca en halvtimme på planen då han inte är skodd än och planen är is-hal. Han tyckte det var tråkigt, han tyckte att det var mer intressant att "klia mig" på min jackas pälskrage och att hålla spöt i munnen. Men f*n vilken snäll häst alltså! Med tanke på att han är h*ngst. Haha! Släppte ut honom igen i hagen efteråt och kommer på onsdagen igen då jag ska rida för första gången, då han skos den dagen. HJÄLP! Men kul ska det bli.

Jomen ursäkta för årets fulaste bild, men han är så söt!

Nu har jag varit och sprungit i årets första snö (woopwoop) och ska nu sova för är sjukt trött, godnatt!


Btw dessa kom idag på posten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar