10 juli 2013

orka

Trött är vad jag är, har varit så stressad den senaste tiden, men nu börjar det väl lägga sig. Har träffat kompisar och spenderat mycket tid med hästen, gosfia! Hon blev trimmad igår för tävling, allt klipptes öronhår, man, svans och hovskägg. Tack Martina igen! Jag suger på sånt så har gett upp.

Hade som sagt världens värsta hoppträning i måndags, Dejten var sjukt på och ville allt och hit och dit. Jag hade varken ätit eller sovit och var verkligen nere så kunde inget. Vi hoppade vattenmatta och haha, det var ja dramatiskt! Ville att hon skulle kliva PÅ den och gå över, vi kom i skritt hon stannar och tittar på den, tar ett steg emot och HOPPAR två meter rakt upp i luften över, duktig häst! Men jag hängde inte med så jag föll av, skrattandes. Och klappade henne. Lyckades ju komma ner en gång till när jag skulle komma i trav och inte alls var bestämd och bara åkte med, utan stöd med benen. Hon drog åt sidan och då föll jag av igen! Haha, skadade handen igen. Nej sen gick allt åt skogen.

Såhär gick det ungefär till första gången:

Sry lånade videoklipp!

Idag ska det packas och putsas för tävling. Tjohopp.

2 kommentarer:

  1. Rolig gammal film med Habbe :-) den har jag inte sett.

    SvaraRadera
  2. Alltså, var det inte du och Habbe???

    SvaraRadera