21 augusti 2013

Finaste hästarna har jag ♥

Kan man ens kalla detta för en blogg? Knappast. Har bara varit jäkligt struligt med allt, och har inte haft datorn på på ett långt tag. Dejtens ben har strulat blivit bra och blivit dåligt igen, suck. Hyvinge nästa vecka och kolla upp läget.

Idag har jag varit och kollat på min fina stora tjej Tess på betet. Hon var så lycklig där hon gick med sin lilla flock på ett sjukt stort bete. Hon var så himla nöjd, öronen pekade rakt fram och man såg att hon trivdes. Hon lät mig smeka hennes huvud och gulla med henne hur mycket som helst, fastän hon hatade att man rörde hennes ansikte när hon kom till mig. Stolt "mamma" man är ju! Hon fick massor av klappar och morötter, men sedan när vi skulle gå tillbaks så kom hela flocken efter oss och snälla kloka Tessan också ♥ Ursäkta mina hjärtan men älskar mina hästar så mycket att jag inte kan låta bli.





Skötte även om några andra av Annas hästar, som Myy och Ronja. De borstade jag rent och gullade lite med, åh skulle vilja köpa Ronja. Hon är drömhäst alltså till utseendet. Kolsvart, sirligt huvud och en vit stjärn i pannan, sötnos! Kanske jag i något skede får se mer av henne och Annas hästar ;) Planer på g. Var med och hjälpte till när några föls hovar skulle verkas, och förde ut mammorna och bebisarna, underbart att få vara med hästarna, var riktigt i mitt "ess". Älskar att pynja med hästarna, och ville verkligen borsta dem fina när jag en gång hade börjat (är lite perfektionistisk med sånt) och snodde lite showshine hehe och piffade upp dem. Sedan leda Annas barn på American Miniature ponnyn Sofia, så söt!

Efter allt hästande på Ypäjä så blev det en tur till Dejten (som förmodligen kommer att få heta Diva...) som jag gick med i skogen en stund, hon var nöjd och pigg. Hon fick mycket gos och kärlek, älsklingshästen min.

Gosestund med älsklingen, vi har kommit varandra så nära nu♥

Nu ska jag mysa hemma en stund, och antagligen cykla ikväll, eller vilodag. Man får se. 

Nu ska jag iallafall dra, bjuder på "lite" bilder från senaste tiden.



Fest

Köpte en ny hjälm, samshield





1 kommentar: