25 april 2013

fina häst

Sorgliga och bra nyheter, alltså detta angår inte mig egentligen ens men kollade nyss min Facebook och såg att min kompis ponny gått bort... Hemskt, vet inte varför det berör mig så mycket, men ponnyn är också Happys bror, och usch. Bara hemskt, talade med henne någon vecka sen och hon sa att det hade börjat bli lite bättre, men nu usch.... All styrka till Melina nu. Någongång kan man känna sig lyckligt lottad, och man ska ta vara på tiden med sin häst medans den är frisk.

Men till bra nyheter! Dejten var fin idag igen, red henne först inne i ca en timme, mycket trav och hon var riktigt bra, sedan blev jag modig och drog ut på en 20 minuters tur i skogen. Hon var supersnäll! Testade lite trav och hon var så schysst! Finaste häst, man skulle inte tro att hon aldrig varit i skogen förr (eller jo en gång med mig), men ändå! Vi börjar lita på varandra mer och mer. 

Idag har hon skönhetsbehandling aka. massage, hoppas massören säger att det känns bättre nu. Whippiiee!


Finaste Tess förra sommaren 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar