21 april 2013

SÅ ARG

Orsaken till ingen update här? Allt har vänt sig emot mig igen. Hur dålig tur kan man ha seriöst? Dejten vaccinerades, efter det blev hon störd. Började stegra vid varje pass ungefär, eller i skritten. Fattade att hon hade ont i ryggen, masserades och longerades i ca en vecka. Efter det upp, here we go up i taket i skritten igen, annors bra men i skritten så ska man stiga 30 cm upp hela tiden. Satt upp tränaren, samma sak där. Märkte hon tog kortare steg höger bak, gammalt sår som jag tvättat varje dag hade blivit inflammerat, hon var oren. Fick sulfa kur nu till henne och satt animalintex på benet, igår var "bucklan" borta från såret som funnits där, tog ut henne. Hon stegrade mig 4 gånger i ansiktet för hon blev rädd för något. 

Idag skulle jag ta henne i linan och prova att rida, fick inte på benlindan där bak för hon hade så ont i benet. Gav upp, tvättade och satt nytt bandage på. Vill inte röra på henne om hon har så ont. Det var dock bara på själva såret, men benet var väl inte så svullet.

Får se hur allt ser ut imorgon, måste börja rida henne nu, jag vill men kan inte. Vill inte rida henne om hon har ont, det måste vara därför hon "stegrar". Detta är nytt, hon gjorde det inte förr. Men nu är jag seriöst arg på allt och alla. Idag var det tävling på wikner, vem kunde igen inte vara med? Jag. För min häst är sjuk, igen. Alltid är det jag som inte får vara med för att min häst har något. Först hela helvetet med Tess och nu detta. 

Tro mug jag sköter mina hästar noggrant och bra, slarvar inte så vet inte varför jag alltid får all skit. Orkar inte.

Har därför inte varit någon uppdatering för allt har sugit och har bara hoppats på att allt ska lösa sig men nej.

Hejdå. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar