24 april 2013

skydd

Fick en fråga om vilka skydd jag använder på Dejten, alltså benskydd då. Jag använder två olika par skydd vid ridning, då ofta vissa är blöta o.s.v. och ska torka. De som jag har är Eskadron Air easy och Veredus olympic.

Gillar verkligen Eskadron-skydden då de har riktigt bra "spännen" och är lätta och "andas" bra. Vissa tycker de ser lite för konstiga ut, men jag gillar dem. Nom!


Och veredus vet väl alla vad de är, de är najs har bra passform på alla mina hästar och har bra knäppning. 



Sedan använder jag just nu alltid boots på alla fyra, både ute och inne bara för säkerhetsskull då den där fjanten inte är van med skor och trampar på sig själv hela tiden. Vid ridningen använder vi Professional Choice boots som inte snurrar "runt" lika lätt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar