01 april 2013

Sjuk igen/Dejten är bäst

Alltså gud jag dör nu. Ligger med myströja under täcket med yllestrumpor på, gött. NEJ? Jag är super förkyld alltså, Kan inte andas, prata, dricka, äta etc. Ingen träning för denna tjej denna veckan, FUCK LIFE. Veckoslutets "härjande" gjorde tydligen susen för denna förkylning.

På fredagen vart jag i tivoli med kompisar och det var kul men blev lite trams på kvällen senare, urk. Men allt ordnade upp sig och jag somnade 5, sov fyra timmar och var död på påskmiddag hos oss. Lördagskvällen blev det en spontan hemma fest hos en kompis dit Cami kom med och vi hade jätte kul. Somnade 5 igen på festen (haha) och var mer än död på söndagen. Red på kvällen och Dejten förvånade mig med att vara skitfin! Bättre än någonsin förr, det börjar sakta men säkert ta sig nu. Vill bara att alla förstår att hon har vilat i två år och därför inte är i skick nu, och inte har muskler att "använda" för allting. Nu har vi typ just och just hittat en balans så att hon kan röra sig i någotlunda form. Det är redan ett mega framsteg för oss, dock har jag bara haft henne 2 veckor.

Men anyway fick även prova på lite travskänkelvikning igår och provade på byten via trav , då jag trodde hon inte skulle fatta via galopp. Men när jag sista gången skulle ta förhållningen för att ta ner henne i trav så böt hon rakt över! Duktig! Alltså klart hon kan byta, men det är att påminna henne om hur det går till igen.

Idag vaknade jag som sagt med värsta halsontet ever och har varit super hängig hela dagen. Så vart bara och longerade min älskling en stund för att hon skulle få röra på sig. Inte ens rida vågade jag idag, fick liksom andningssvårigheter när jag ledde henne i skritt. (!)

Nu har jag nyss kommit hem till min bebo och ska sova en stund medan han gymmar och jag försöker att inte ha andnöd (happy life). 

Shabbig sjukling idag

Hälsade på pojkvännens lillasysters ponny

Lördagen utan smink



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar