08 april 2013

Massor med text

Varit mycket just nu, inte orkat tvinga mig att hålla bloggen uppdaterad och så tyvärr. Dejten blev vaccinerad på torsdagen väldigt spontant, så därför ingen hoppning på söndagen tyvärr. De raspade även hennes mun som för övrigt var i bra skick förutom en tand som hade skrapat upp ena kinden (usch). Visade även hennes eksem och veterinären sa att de inte var farliga, bara någon allergisk reaktion, skönt. Den har redan lugnat sig massor, om den inte går bort helt och hållet så ska vi byta tillbaka till torvströ i boxen som förr.

Hon vilade p.g.a. vaccinationen torsdag och fredag. Lördagen red jag lite i skritt, hade själv hemskt jobbig dag så gick inget bra, hoppade av och slutade, ingen idé att bli och bråka liksom. Söndagen (igår) skulle jag rida i manegen, men hon kändes verkligen inte 100, mer liksom 5% sig själv, hon var ojämn, spänd och ville liksom springa ifrån sig själv så lät henne galoppera lugnt några varv på lång hals och gick sedan spontant ut i skogen (!) som jag aldrig trodde jag skulle våga haha. Men hon förvånade mig verkligen genom att inte reagera alls, hon gick med huvudet högt och tittade omkring, väldigt spänd dock men inte så konstigt då hon aldrig varit ute i skogen förr. Vi gick skogsvägen till slut, vände upp till vänster och gick ett varv på åkern (övermodig). Men fin var hon, och jag var stolt som vad, fina häst.

Idag så hade jag bestämt att longera henne, om hon skulle vara stel någonstans eller ha några spänningar. Hon är nämligen så underbar vid longering att där blir hon lugnast, hon fick gå riktigt lång och låg i alla gångarter och sträcka på ryggmusklerna. Det gjorde säkert gott för henne. Hon verkade iallafall supernöjd då hon busade runt och bockade i galoppen haha!

Jag själv har idag vaknat kl.4 då jag hade jobb kl.6, fyfan alltså har aldrig varit som en sådanhär zombie asså. Lyckades ändå släpa mig ut och springa 10 km, utan ansträning ungefär? Konditionen är iallafall på topp kan man säga. Det enda som suger är att jag är så jäkla förkyld hela tiden. 

Imorgon blir det träning med Dejten, får se vad vi gör där. Hoppas hon känns fräsch nu...

Ska nu träna "sexy workout" från kissies blogg haha, och sedan duscha och sova. Godnatt.


Zombie kl.5!


"Normal" stalloutfit


Fyf*n







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar