13 februari 2013

Svar på tal

Hade en sjukt stressig dag på jobbet idag, men dagen gick rätt så fort fastän det var 8 timmar så det var ju bra. Imorgon samma grej igen, och sedan fredagen och sedan ledigt. Tjohej! Något kul ska man göra det här veckoslutet jue.

Har nu de senaste dagarna fått in negativa kommentarer angående min kropp, mitt liv och mitt tränande. Jag kommer alltid att stå upp för att bloggar man så får man ta en viss del skit, då man själv väljer att lägga ut sitt liv för resten av världen yadayada. Men har också sagt att onödiga kommentarer som är till för att trycka ner någon är onödigt. Jag skulle personligen aldrig kommentera på någons blogg någonting elakt om personen och dess val, för vad får jag ut av det? Bra självkänlsa? Stiger du högre själv då? Nej du sjunker, lågt. Och angående mitt liv, märk mitt liv så tror ni att ni vet allt eller? Bara för att jag inte väljer att proppa i mig MC Donald's mat varje veckoslut och fotar alla mina måltider varje dag. Japp det betyder ju att jag inte äter. Det som inte skrivs om på bloggen, det "händer inte". Jag tränar ja, jag tränar mycket men alldeles acceptabelt, inget skadande för min hälsa. Tro mig, jag har en Personal Trainer som jag noga går igenom min mat och träning med och som "håller koll" på det om man vill säga så. No worries. Jag vill utbilda mig till Personal trainer och då behöver du träna för det med, och det är i mitt intresse. Om andra väljer att ligga på soffan när jag tränar, grattis för er hoppas ni njuter av det och det passar väl er bra. Men jag lever mitt egna liv, med den träningen som passar mig och jag lever. Kommentera på egentligen, sprid skit. Gör det bara, om ni får ut något av det. Mig berör det inte något speciellt, alla lever så som de själva vill. Om jag någon dag känner att "oj jag vill hellre ligga hemma i sängen och äta godis istället för gymmet! och har svårt att bestämma mig, men väljer gymmet istället för att jag mår bra av det, det betyder inte att oj jag har "ortorexi". Nej alla har sådana stunder, skulle jag se nån annan ha svårt skulle jag väl kämpa på den då att "go girl du är duktig", inte asså gud vad äcklig och ortorektisk hon är. Nej, jag tycker att är man i den här åldern så borde man kunna glädjas för andra och deras framsteg och inte önska andra misslyckande.

Men prata på ni bara, jag fortsätter träna endå, stör er? Visst låt störa, men påverkar inte mitt liv det minsta. Tack bara för att jag vet att min blogg är läst och att min statistik höjs. 

På tal om min drömkropp:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar