26 maj 2013

Första tävlingen alá Dejten

Dött värre här ju? Inte orkat/velat bara. Men nu ska man väl sakta men säkert börja igen. De senaste veckorna har jag varit mycket med Johanna och Emma, kulkulkul! Inte gjort så mycket egentligen tränat, ätit, läst på inträdesförhör, ridit Dejten mycket ute i skogen etc. Haft en riktigt misslyckad hoppträning som jag brast på då jag var så trött och kunde inte göra något rätt, men lyckades ändå hoppa 110 oxer ett par gånger och det var sjukt nice.

 Men anyway,  idag har jag och Dejten provat på att tävla för första gången, riktig mini-klass haha 60-70 cm(!) Nej men ville prova med en riktigt bombsäker klass för att se hur hon beter sig, och kan inte vara annat än nöjd med min tjej. Hon var riktigt bra på uppvärmningen, och banan likaså! Jag failade ett hopp genom att hålla henne ett halvt steg för mycket på fyran, så där kom ett mysko-hopp p.g.a dumma jag, morr! Men inget desto värre, klappade henne genast efter hoppet som ett förlåt. Hon är en känslig häst så är väldigt noga med att det ska bli rätt och så bra som möjligt för henne. Men 0 fel och rosett (wohoo...). Är så glad att hon visade att hon visste vad hon gjorde och att hon gillade det. Nästa gång högre klasser när jag nu vet hur hon fungerar, dessa var såna fjutt hinder att det var pinsamt, men skärpte till mig när jag insåg att det fanns många fina stora hästar som också övade på denna klass och inte bara jag. Haha.

Nejmen väldigt lyckad dag, fin häst som var väldigt pigg men som jag kunde hålla ihop riktigt bra ändå! Stolt jag. Nu ska vi bara se vad vi ska fortsätta med. The only way is up.

Btw nu kanske martingalen kommer att åka med i fortsättningen hihi, hon var ju lite ivrig och det syntes på huvudet som åkte upp. Annors så höll jag henne riktigt bra, bromsen fanns t.o.m! Och gasen behövdes inte precis.




1 kommentar:

  1. Hej Linnéa!
    Jag skulle ha en fråga åt dig angående hinder. Jag skall börja hyra en häst nu och jag skall också hoppa den alltid då och då men jag vet inte hur jag skall räkna avståndet mellan hindrerna... Skulle du på något sätt kunna hjälpa mig och berätta hur man kan räkna dem? Jag skulle behöva veta det så att jag kan sedan börja träna. TACK om du is förklara det åt mig!!!

    p.s. du har en bra blogg!

    SvaraRadera