31 maj 2013

Fredag

Fredag, hoppträning. Gick riktigt bra idag faktiskt! Hoppade ute och Dejten var ju mer uppe i himlen än på marken, hehe nej men hon var riktigt bra lite trött igen men samtidigt pigg. Men vi fick riktigt bra avstånd och vi hoppade bana och fick riktigt bra flow, måste bara fatta att rida mer med ytterhjälperna och inte ta så mycket i innertygeln, dumma jag. Men bra att man inser sina fel iallafall? Hon fick gå i skogen både före och efter så hon var säkert nöjd, iallafall då hon hade sällskap med Bamse på slutet.

Efter ridningen ordnade jag fram och putsade det jag kunde för söndagen då jag kommer att ha superbrådis imorgon med allt. Det är ju dagen då man firar de flestas studentfester så har bråttom imorgon. För Dejten blir det en snabb igenomridning och sedan ut och ha kul i skogen, inget tungt utan bara checking och kul. Inte för att jag tror att hon kommer att sakna energi precis...

Denna morgonen började jag underbart med en springtur redan före 9, en kort en då, typ 30 min men skönt sätt att vakna på före hoppträningen. har lust att dra ut på en till ikväll men vågar inte riktigt med tanke på mina ben...

Är det något speciellt ni vill att jag bloggar om? Inspirationen är sådär noll typ.

Jag och älsklingen Tess, hoppas du får ett fint föl


1 kommentar:

  1. Vad krävs för att få den bästa hästbloggen dela gärna med dig av din åsikt och hjälp mig! :D
    http://ponnydressyr.se/2013/june/tipsa-mig.html#comment

    SvaraRadera