20 maj 2013

Glada dagar

Igår var jag riktigt riktigt trött alltså. Hade sovit två timmar, från klockan 6-8 på morgonen, inte glad. Duktig stalltjej som man är så drog jag ändå till stallet och kollade lite på våra regionala dressyrtävlingar där. Sedan bestämde jag och Martina att vi drar ut i skogen med Carry och Dejten. Och kan inte vara nöjdare över det! Hon va så duktig! Vi gick runt hela åkern, travade och galopperade. Hon var så nöjd och frustade glatt efteråt, det här behövde hon verkligen! och gud vad kul det var att få "släppa loss" efter att inte ha galopperat ute på wikner sen med Happy! Oi oi najs!

Idag hade jag dressyrlektion på morgonen, killer träning riktigt. Hade bytt bett till det tredelade i metall då hon hade ett litet skav av gummibettet så tänkte att jag byter. Och hon funkade helt bra på det med, inte lika bra som på gummi men funkade ändå. Vi tränade mycket på att ha en ba trav på mindre volter, och på övergångar. Till slut gick det riktigt bra, men hon var väldigt trött och jag med. 

Efter det har jag bara chillat och det tänker jag fortsätta med, hehe. Imorgon ska vi göra något lugnare, kanske bara longera elle något. Vet inte än. Och på onsdag hoppträning igen, jaaa! Längtar massor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar