09 maj 2013

Happy news

Gud jag är världens sämsta bloggare alltså seriöst! Men har haft så mycket de senaste dagarna. Jag har gått på prepkurs på Arcada och samtidigt tränat som en galning och ridit, så mycket extra tid existerar inte. Har vaknat, rusat igenom dagarna och sedan somnat som en stock. 

Dejten har varit en dröm, benet är friskt nu, knölen lossnade av sig själv någon dag sen, och hon är så fin. Jag kan inte göra annat än att tacka Micklem tränset, vårt nya beris bett (gummi) och att jag inte har lyssnat på andras skitsnack. När Dejten kom så kastade hon hysteriskt med huvudet för hon är väldigt känslig i munnen, min tränare bad oss att prova med HorseWare Micklem tränset, haha trodde aldrig det skulle funka men VA? Huvudet är stilla, hon springer inte ifrån, hon är inte alls lika nervös. Hon trivs. Pricken på i var när vi böt hennes tredelade bett till ett Gummi-Beris bett med tungfrihet. Sjukt snällt bett, hon fungerar som en annan häst. Poff hon är förändrad. Jag är i chock tillsammans med mamma, tänk att ett träns och bett kan ändra en häst så mycket?

Om ni inte vet vad Micklem tränset är så lägger jag en video här under där de förklarar effekten. Det är alltså byggt på ett speciellt vis, ingen käkrem och tränset är gjort så att det inte trycker på ansiktets känsliga nerver och bettet hålls stilla.



Nu är det hett också så Dejten är nakenfis nu och trivs säkert bra med det då hon älskar att rulla sig, så hon kommer säkert att vara en dammhög när jag hämtar henne idag, urk. Jag som igår superfixade henne.

Igår var jag ute med Johanna i Kaivon och det var kul som vanligt då man är med henne, är så glad att vi börjat ses igen. Hon är där för mig i vått och torrt och är bara världens underbaraste. Tack att du finns <3

Idag ska jag springa en lång tur och rida, imorgon måstew jag spinna och träna benen, favoriten jue! Får träna hela veckoslutet också då jag missade onsdagsträningen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar