30 maj 2013

shalooom lovers

Länge sen igen eller? Inte så farligt den här gången jue! Score. Nej har inte så mycket att berätta egentligen förutom att livet leker stort. Dejten är världens underbaraste häst och jag svävar på moln, sommaren är här, träningen går bueno, sex dagar kvar till min efterlängtade resa, hopptävlingar på kommande etc. Full av spänning bara.

Supersexig nomakeup men med ljusare hår

På måndagen red jag Dejten lätt utan bett med mina micklem. Det hade jag aldrig trott att skulle gå när hon nyss hade kommit, det var som att sittapå en tickande bomb. Jovisst hon är pigg och väldigt käbslig nu också, men vet exakt hur jag ska göra nu. I början visste jag inte, jag hade ingen balans då som gjorde allt sjukt svårt, kunde inte sitta eller hålla benen stilla eftersom jag inte ridit på ett halv år (!). Plus på en sådanhär "svår" häst. Men nu, vilken förändring! På måndagen så red vi utan bett, alla gångarter galoppen var najs. En sådan underbar känsla att kunna stanna från galopp utan bett och bara känna att "hej hon lyssnar på mig ärligt!". Kan bara rida me sitsen och vikthjälper då, ingen nödbroms fanns, ingen. Men hon lyssnade så fint. Gick även ut i skogen och gå efteråt, fin tjej. Lycka.

Micklem bettlöst

tisdagen fick hon ha ledigt då hennes mungipa äntligen såg en förbättring och jag inte ville "förstöra" det genast när det börjat bli bättre. Så hon fick sola i hagen nöjd den dagen.  Igår alltså onsdagen så red jag henne inne sent på kvällen då inget annat var ledigt. Hon var rejält pigg men vi hade superkul tillsammans. Vi började med att mjuka upp henne genom att rida in på diagonalen och göra en skänkelvikning, ut på spåret och samlad arbetstrav med lätt kontakt i munnen (då vi red på vanligt träns och "för hårt" bett alltså tredelat med fasta ringar p.g.a skavet som hon fått av det andra). Tillbaka till skritt, diagonalen skänkelvikning åt andra hållet --> Trav igen. Fick henne riktigt bra igenom. Efter det började vi öva på mellantrav snett igenom  och på volt, gick också bra! Efter det tränade vi lite byten, övergångar mellan trav och galopp och tillslut fick hon njuta och sträcka på sig lite. Riktigt nöjd var jag igår efteråt, vi avslutade med att gå ut på åkern och gå som hade en väldigt farlig stolpe placerad där, haha söten.

Idag så rider Tiina henne och jag chillar, synd då jag faktiskt vill rida massor, men Tiinas dressyrträning gör henne så underbart fin alltid att det är verkligen värt det. Själv får jag antingen spinna eller springa ikväll, spinnade dock igår så kanske springa, love it!

springa halv elva på kvällen

Imorgon ska vi hoppträna inför veckoslutets tävlingar, (hjälp) och på lördagen blir det genom ridning och en tur i skogen plus packning och fixning. Och fest på kvällen, kulkul. 

Nämen nu ska jag mysa i sängen en stund och sedan hoppas på sol så jag kan sola och njuta av min lediga dag, ciao!

Bilder från veckan:

Min och Dejtens första rosett, aww

Testat ladyline med Kajsa. Blev ett ordentligt gympass på sats efteråt.

Egna gymmet *vill kyssa golvet*

Ripped jeans, alltid för långa byxor, Stumpen Linnéa.

Hälsade även på Bebo aka Habsson, lycka! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar