18 juni 2013

Älskade ponny

Sitter och gråter känner mig alldeles knäpp. Ser bilderna på Happy så lycklig på betet, är så glad att han har det bäst men det svider att veta att den jag älskar mest inte är min längre. Han känner knappt igen mig mer, det är sorgligt men samtidigt skönt. Han sitter inte och tänker "var är hon, hon övergavc mig". Vet att hästar inte tänker så, men ändå... Min älskling, habbe, habsson, finaste killen i hela världen. Han har det bättre än bäst och det gör mig så glad, han kunde inte ha kommit till ett bättre ställe. Vuxna som rider honom, de vet vad de gör och kan ansvara själv. Skulle inte ha velat sälja till nåt barn som tävclar honom några år och säljer vidare. Saknaden bara svider, det är fakta. 





(c) Sanna Kuusakoski


2 kommentarer:

  1. Han e så fin, sötisen :)

    SvaraRadera
  2. ljuuvliga bilder. han ser lite smalare ut, eller inbillar jag mig? skönt verkar de ha iallafall.

    SvaraRadera