09 juni 2013

spanien hälsar

Hare riktigt gött. Ätit massor och saknar mina rågbröd hemma redan nu, haha. Det har varit varmt men blåsigt de första dagarna, idag var första ordentliga dagen, tur att man är 2 veckor hehe. Men vi har det super med da bebos.

Dagen börjar oftast med att jag vaknar ca 9, morgonpigg som man är ju. Sedan frulle med bebo och sedan ut och springa i helvete-backarna. Rakt efter springturen i en miljon grader så hopp i poolen (eller frulle om jag springer före frukosten) och så börjar solandet. Vi har nu solat vid poolen då vi förra året brände oss så hemskt att vi har börjat "lugnt" här. Imorgon är det säkert stranden som gäller, kulkulkul. Jag har varit super-junt och läst ut en 517 sidig bok på typ en och en halvdag? Älskar ätt läsa när jag börjar. (nörd.com). Vi äter på dagarna och kvällen och sen möff i sängen med älskling. Igår vart vi och shoppade La granada i marbella och köpte lite småtrams, men skulle ha kunnat ta hem hela stället.

Har en sån jäkla hästabstinens, drömmer om hästar och vill bara krama om Dejten och pussa på henne. Och alla andra djur också, Jackie också! Vill så sitta upp på min lilla fjant häst och träna, träna, träna. På tal om träning så hade mamma idag tränat lastning alá tobbe larsson stil med Dejten, och det hade gått bra. Osäker är hon men hon hade gått in. Många vill hjälpa på egna sätt, men vi vill inte stressa henne mera, hon börjas från början nu me lastningen. Hon ska förstå att det inte innebär stress att se trailern, och därför vill vi inte smacka på och dra in henne med några linor. Hon ska få ta sin tid nu, hon skall fan kunna lasta sig själv i slutändan.

Nej men nu sluttjatat, ska börja lägga mig och imorgon vakna pigg och kry och dra en morning run, ah! Saknar mina vanliga träningrutiner, men no can do. Äter glass och pizza varje dag och klagar inte, hehe! Okej inte riktigt varje, men glass ja. 

Nu sticker jag byebye lovers.

Poolen, bild från balkongen

Några bilder från mina morgonspringanden


4 kommentarer:

  1. grrr, poolbilden syns inte! trååkigt.

    SvaraRadera
  2. Hej, hoppas du har haft en bra dag! Skulle vara jättekul om du ville kika in på min blogg och kanske lämna en kommentar efter dig, betyder guld..kram!

    SvaraRadera
  3. Allt bra idag? :D

    MVH AmandaB

    SvaraRadera