24 juni 2013

Dejten hoppar mig ur sadeln

Lever, har varit hos läkaren och är nöjd. Riktigt inflammerad, fick antibiotika att svälja och som salva på, tack gud det har varit riktigt jobbigt. Har inte kunnat röra på handen alls lö-sö, men nu är den bättre då jag tvingat mig att rida och använda den, så stelheten försvann. 


Igår red jag ett riktigt bra dressyrpass på henne ute, hon var emellanåt riktigt bra men hon gillade inte riktigt nya Dyon tränset då det var annat än micklem. Men hon vande sig efter en stund, och gick riktigt bra. Tränade på övergångar som också satt fint.

 Idag hoppade vi och igen med Dyonet (inte bra idé) plus sjuka handen. Övergångarna var som bortblåsta, hon var riktigt på men emellanåt skänkeldöv och ville bara trycka ut, argh. Men ja hoppningen gick väl bra för hennes del, haha. Men gud så hon hoppade mig ur sadeln på serien alltid, ni fattar inte hur mycket kraft hon har i rumpan, och jag kan verkligen inte alltid hantera den vid alla tillfällen så där hoppade hon mig ur sadeln några gånger. Klart så fick vi inte gångerna då det gick bra på film, men anyway. 




Hon var duktig fastän hon var sjukt irriterad på tränset som gjorde henne svårare att svänga och lite framtung och upp i luften på en gång, plus min hand som var i paket och inte kunde röra sig, så det var inte så lätt att vända/ha stöd på den tygeln precis... Men hon skötte sig riktigt bra, förutom att hon blev förskräckt av regnbågarna och sprang förbi två gånger, eller sprang liksom stack från faran, visade sedan att det inte var farligt. Hon tyckte dock att det var lite spännande men fattade att det bara var att rida på, benen fast och håll rakt fram, då kunde hon inte stanna utan sög på som vad. Måste bara fatta att hon hoppar om jag håller fast henne, inte som Habbe som tvärnitade framför hindret. Dejten är inte sån, hon kanske frågar att "är det farligt?" men när jag manar på henne så hoppar hon. Fjanten. Men de var de första gångerna hon faktiskt visade ett minsta tecken på att vara tittig. Men det bjuder jag henne på då hon faktiskt inte har tävlat och sett titthinder på typ två år, bebisen som nyss fyllde 9! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar