02 februari 2012

När allt kommer till ett slut

För att jag verkligen inte har uppdaterat nånting nu på ett tag. Men saken är den att igår så var jag rätt så glad att sticka ut med pollen i skogen och hade för första gången på länge känslan att "nu ska de bli kul!" Så jag sitter upp och rider ut mot våran upplogade galoppbana. Jag märker att han är rätt vild men tycker bara att det är roligt när han är sån, så bryr mig inte. På banan går jag en stund, och sedan tar jag tyglarna och skänklar på för att han ska komma fram i trav, och vad gör han? Jo det första han gör (utan ett ända steg i trav) är att han flyger upp i ett MEGA stort bocksprång ( tro mej det var stort, har vant mig vid att han bockar nu efter 2 år men det här var galet), och så på rakan ett till! Så jag flyger av igen. Där kan jag säga att min nykomna motivation rök iväg fort. Kände mig liksom sviken av honom... Fast han bara är en häst. Men pointen är att nu vet han hur han får ner mig, så han har börjat köra med det nu. Och nu har jag ingen lust att rida honom mer alls... Vill just nu bara ta hem Dasthy i stallet och börja jobba med honom. 

Allting känns så värdelöst med Happy just nu, inget funkkar, jag blir bar arg och han bara protesterar. Det är inte rätt längre. Klickar inte längre och det oroar mig.

Har kommit till nån slags återvändsgränd och är som ett frågetecken. Varför går det såhär?

P.s fick hem några videon på Dasthy♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar