30 november 2012

Lite småsnack och en fråga

Här igen, lika inspirerad som alltid nu för tiden. Öppnar bloggen varje dag och ska skriva men det är bara tomt i huvudet, 100%. Men som tur har saker och ting äntligen börjat hända. Jag har börjat jobba eller ja jobbar på stockmann nu under jultiden och hoppas det ska gå bra. Jag har förmånen med att kunna svenska och engelska flytande så det är ju alltid bra, hoppas bara att finskan funkar lika bra haha.

Men ja annat också som jag nämnde tidigare så ska jag och kolla provrida ett projekt för året 2013 om två veckor. Det här är en kul idé, men samtidigt så ska vi kolla efter den rätta. Mer öppnas inte nu. Men till alla som undrat om Tess (som jag tydligen har ridit sönder enligt hevostalli.net, haha) så hon är inte till salu, hon ges ut på leasing men hålls i vårat ägo. Perfekt! Hon är min då, som jag alltid ville! Hon fölar där och sådant, sen kanske hon kommer tillbaka. Bara tiden avgör, vi får se i hurdant skick hon är sen då. Hoppas bara man inte hamnar ha 3 hästar då...

Mitt liv har nu varit mycket enformigt, mat, mycket träning och mycket sömn. Men det känns som om jag har behövt en sådanhär period då jag varvar ner lite med livet och får leva hälsosamt. Träning 6 gånger i veckan kombinerat med mycket proteiner och kolhydrater, finemang! Redan fått vissa resultat så är nöjdnöjdnöjd. Nu när jag jobbar kanske jag inte hinner på samma sätt längre men vi får se.

Musik som har hörts i lurarna just nu:


Känner nu hur jag har saknat bloggen och mina läsare som alltid har stöttat och som om jag har svikit alla när jag inte bloggat? Sjukt! Hoppas hoppas bara ni orkar läsa efter allt nu, men har kommit igång nu så småningom.

Varit och ridit Happy två gånger nu under tiden också! På tisdagen så var vi ute långt i skogen och galopperade och Habs var knäpp! Han kastade med huvudet upp och bockade tre sjukt stora bockar efter varandra. Men det var bara glädje, mera fart bara på så att han inte har tid med sådant mera. Finaste han!

Tänk att jag kanske inom 1½ år kommer att ha haft 4 hästar? Först Habbe, sen Tess (förblir ju dock min), kanske JÄTTEN som projekt och sedan den nya. Pust. Mycket, men det är det värt.


Btw, hjälp mig med detta!



VS






Orange i användning, bild tagen från darios.se


Lila i användning, bild tagen från nellieberntsson.se

4 kommentarer: