18 augusti 2011

Dasthy- En häst på miljonen

Tänkte berätta lite om en hästkärlek jag hade Dasthy. Det var egentligen min kompis häst, men hon ville ha hjälp med motion några gånger i veckan så jag ställde gärna upp. Först var han svår, förstod mej inte på honom han var så annorlunda än Happy. Men nu efteråt tänker jag på hur mycket jag hann lära mej på honom. Han lärde mej att behålla lugnet, att vara lätt i handen och att arbete kan vara jätte roligt.
Red honom från vintern ända ut på sommaren, dock med lite pauser eftersom jag själv hade skola+ Happy då. Men jag älskade honom verkligen. När Nadja bestämde sej för att sälja honom så var det hemskt. Jag var med den sista dagen när vi lastade honom för att han skulle köras ända till Italien. Han hade samma dag galopperat gnäggandes emot mej i hagen, och i nästa stund tryckte vi in honom o trailern med linor. När vi lastade så kom tårarna, dock diskret. (gillar inte att gråta) Sedan dess har jag inte sett honom, men saknar honom så mycket. Och skulle jag ha pengar skulle jag inte tveka, utan jag skulle köpa min prins tillbaks.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar