27 augusti 2011

Happys&Min utveckling

Hahah kolla videon när jag provred honom!PINSAAAAMT jag dööör!!!!!


PROVRIDNINGEN 2009!!!!!!!


första dagen hos mej

vacker form va?

när det började fungera en aning

började fungera ännu bättre




Den här sommaren

Nu har han börjat fundera ännu bättre. Blev så glad när Janet berömde att han hade fått fint schvung i steget.
p.s en sak jag hatar är när människor kommer och säger till mej att " du har en automatponny som går i form utan att man behöver göra någonting". STÄMMER INTE! Jag jobbade 1 år med att få honom att ens börja gå i någonslags form, han vägrade på alla sätt, och det gör han emellanåt ännu idag. Men ja han är lättare än vissa eftersom han är VÄLRIDEN! Jag rider igenom honom varenda dag ungefär för att han ska hållas mjuk och fin. För gör jag inte det blir han stel som en pinne. Och automatponny är han inte,  han kan vara skithet ute i skogen och på hinder. Tvärnita på hinder etc, vägra lyda i dressyr eftersom han tycker det är tråkigt. Känner min ponny bara bra. Jag lär mej varje dag nåt nytt med honom. Nu har jag lärt mej att sitta djupare i sadeln och att vara avslappnad i kroppen, det har kommit för ungefär nån vecka sen. Och nu rör han sej bättre än någonsin eftersom jag kommit på det.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar