03 januari 2013

Asså gud!

Livet megaler, sjukt glad alltså! Det enda som irriterar är att jag var sjuk idag så kunde inte gymma idag! morr! Menmen nu turbo resten av veckan och nån måtta får det väl vara om man är sjuk? Varit down tidigare då det känts som om exakt allt föll ihop, aa 2012 då. Men allt är löst nu så jag fortsätter med stormsteg framåt nu! Vill bara fixa allt, hästen, träningen och allt! Har massor av ny energi nu, jippie!

Det är en sak som jag bara måste ta upp. Fine, jag har alltid ansett att bloggare lägger ut sig själv på nätet för alla andras ögon och blickar, då KOMMER man att bli kritiserad för alla kan inte ha samma åsikt såklart? Att bloggare går som galna på att människor leker "extra-mammor" eller får kritik för att den talar sig i påsen eller medvetet provocerar sina läsare, det är ju dumt? "Bara för att man är bloggare så ska man inte få anmärka på oss desto mer" haha bullshit? Fine, människor behöver inte kommentera dumma saker som "du är ful" eller "du rider dåligt" t.ex. Det är onödigt, för det "kan man inget åt". Men om du själv alldeles tydligt provocerar dina läsare med att dra upp skjortan till brösten och då får kritik, "omg världens undergång varför kommenterar dom just MIG?!" . Öhm ja för du har valt att lägga ut dig inför exakt hela världen.

Men pointen jag har är den att när bloggare inte FÅR skriva ut sina känslor utan att man är "psyko". Jag har alltid lovat att vara 100% ärlig på min blogg, vill visa att ett liv inte alltid är en dans på rosor, att alla mår dåligt någongång och att det är okej men att livet fortsätter efter det, man tar sig i kragen, kommer över något och blir en procent starkare igen. Det är ÄKTA bloggning. Jag gillar inte dessa "jag lever i en rosa bubbla och allt är perfekt dadidaa..." bloggar. Men varför är bara glädje okej? Var är liksom real life? Att ge en bild till alla andra att man inte får visa känslor för då kategoriseras man som knäpp? SAY WHAT! Jag menar inte att alla ska gå ut och skriva att "jag vill dö" nej det ska man inte, men jag tror alla har känt så nångång ändå? Mänskligt, japp. Det betyder inte att man behöver psykhjälp.

Och nej, har inte fått några elaka kommentarer. Men människor hör vet ni, haha. Och kan tillägga att man ska inte döma före man vet vad saker gäller. Kan personligen nästan lova att om andra människor hade varit i min situation så hade de legat och gråtit ännu nu. Jag skriver hellre av mig, fungerar så. Överdrivet? Tja händer när jag är ledsen. Men min blogg kommer ALDRIG att bli en blogg där en fake värld visas upp. Ni, mina läsare får följa mig i glädje, sorg, lycka, ilska och vad man än kan komma på, och så ska det förbli.

P.s. Hatten av för Nellie som vågade lägga upp videobloggen där hon grät när Bellman åkte, och åt Tyra som skrev ärligt och rakt ut att hon hade/har depression/var utbränd. Sveriges största bloggare! Respekt.


Två bilder, två olika humör. Samma person.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar