19 mars 2013

And we are on!

Morgoninlägg? Wtf? Haha, ja som jag lovat så kommer bloggen att komma igång ordentligt nu igen nbär jag har min häst. Några inlägg om dagen igen, som förr. Bloggen har varit i ide under några månader men n uska den grävas fram därifrån eller hur?

Kollade ju till Dejten igår kväll igen, var och gick med henne i manegen och gud vad pigg hon var! Hon tyckte allt var sjukt roligt, alla hästar och alla ryttare. Det var lyckodag, gick kanske 15 minuter bara då mitt ben började stärva igen (benhinneinflammation) och vågade inte ta risken att tappa henne bland alla lektionshästar om hon rusar iväg och jag inte kan hänga med p.g.a benet. Inne i boxen var hon kolugn igen och söt som vad. Hon verkar allvarligt redan känna igen mig? När jag kom så pussade hon mig i ansiktet och slickade mina händer, det har jag inte sett henne göra förr. Inte i tyskland heller, så det känns ju bra.

Vi provade även Tess sadel på henne, och det var faktiskt inte så tokigt! Så vi lär köra med det ett tag iallafall, men sedan får väl satulapaja komma och ta en titt och säga sitt. Att sadeln sitter är ju ändå galet viktigt.

Var även och spinna igår på gymmet, gick rätt bra fastän benet värkte emellanåt, men det sägs att cyckling ska vara okej fastän man har benhinneinflammation. Men att kondtionen hade blivit sämre märkte jag dock, haha! När jag bara kunnat träna spinning ca 1 gång i veckan då jag förr varit fyra gånger. Men det ska fixas.

Idag ska jag på massage för benet halv 11, och efter det ska jag och Tiina longera Dejten (good luck), har tagit till mig hjälp då jag är livrädd för att longera efter att Happy sparkade mig i benet så jag fick kryckor förra året vid longering. Och Dejten har så galet med energi nu att, shit.

Kvällen ska antingen spenderas på gymmet eller i horse and hounds förrådstömning.



2 kommentarer:

  1. Vilken hjälm ska jag köpa: Charles Owen wellington classic eller John Whitaker hjälmen? Dela med dig av din åsikt, klicka bara på länken! :)
    http://ponnydressyr.se/2013/march/hjalmproblem-vilken.html#comment

    SvaraRadera
  2. Vilket söt häst! :D
    PS.Vill du göra ett bloglovinbyte? Kommentera isåfall vilket nummer du blev så gör jag samma sak! :)
    Kram

    SvaraRadera