23 mars 2013

UpToDate

Idag var Dejten superlugn! Hon verkade trött från veckans trämingar och allt nytt så imorgon får hon ta det riktigt lugnt tror jag, samla krafter igen. Detta är väldigt mycket för henne nu. Idag var hon okej, stundvis riktigt bra men jag kunde inte fokusera mig alls och något var inte bra idag alls för hon kastade med huvudet alldeles galet. Vet inte att var det bettet, sadeln, handen eller något annat. Att hon kastar med huvudet när man tar i henne för "hårt" vet jag redan, men fick inte ta i henne alls på slutet så det var lite av en kamp, men hon är fin min käraste. Vi har massor att jobba på det vet jag, men har aldrig haft en häst med så mycket vilja och potential. Det är bara att slipa på min diamant, hon är ingen häst jag vill stressa med upp till 120. Nej verkligen inte, vill börja väldigt sakta men säkert och se hur saker går. Kanske om 2-3 år är vi på den nivån? Vet inte, ingen aning. Tid har vi iallafall, hon har nyss fyllt 9.

På måndagen ny träning, kanske får smaka på några språng då, det är där vi funkar bäst.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar