27 mars 2013

Lugn häst

Idag var en bra dag, vaknade redan kl.6 (!) för att dra iväg på hoppträning, men som tyvärr blev inställd då hon inte kunde komma loss p.g.a. barnets dagis, poop. Noja rätt skönt så jag kunde sova vidare till 9, nom! Vi bestämde även att hon skulle rida D idag för att känns igenom, kändes bra då hon igår var lite jobbig.

Drog sedan till gymmet kl.12 där jag tränade hela kroppen en timme, med satsning på benen. Wow vilken känsla, älska att pressa 150 kg i benpress, tungt men åh så skönt. Efteråt var jag slapp som spaghetti, men hade jäkla good feeling. Under tiden på gymmet så ringer tränaren och säger att hon aldrig kommit iväg och rida Dejten eftersom hon varit fast i ett jobbsamtal 4 timmar så, jaa det blev så att jag fick yberspurta dit då lektionerna börjar kl.4 i hela manegen och jag var hemma från gymmet 14.30 och att köra dit tar ett tag + fixa hästen så jag hade lite panik. Menmen jag hann riktigt bra! Körde fort och fick hästen fixad på 20 minuter så hann rida mycket bra.

Dejten var så fin verkligen idag! I början var hon ojämn med huvudet igen och slängde hit och dit, men på slutet blev hon riktigt bra och slappnade av i både trav och galopp, så var riktigt nöjd. Det bästa var att hon kändes lugn och fin från första sekunden på ryggen, framgång! Hon brukar alltid vara vääääldigt pigg den första halvtimmen och försöker öka takten hela tiden, men idag var hon rätt så lugn så det kändes superbra. 

Imorgon så är det att rida, ha kassautbildning på nya jobbet och sedan gymma. Gilla! Försöker antagligen rida och gymma på kvällen, men vet inte än. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar