25 mars 2013

Hästtjejliv

Vart på stallet "redan" kl.10 och skötte om henne på gången. Borstade, lindade och ja ni vet ju hur allt går till, onödigt att berätta. Vi började med Anna att longera henne en stund då hon hade haft ledigt igår, och det hade sannerligen gjort bra för henne då hon idag var sitt gamla pigga jag igen, skönt! Lördagen var hon typ för lugn för att vara sig själv så hon vart väl bara trött då. 

Red inte länge, kanske 30 minuter bara, vi slutade när hon gick bra. Och gud så jag fick till det i galoppen idag! Plötsligt bara så rätade hon upp sig, bakbenen under och en så samlad och mjuk galopp. Underbart! Älskar när jag upplever dessa stunder med henne verkligen. Hon är verkligen inte någon automat häst, hon är svår att förstå sig på, men idag i galoppen så blev hon verkligen bra. Så Anna tyckte vi skulle lämna det där och det gjorde vi. Fina Dejten!

Efteråt så sköjde jag benen på henne och tvättade något litet sår som blödde minminimalt, det var inte ens ett sår. Det ser ut som om det är gammal hud som lossnar, men tja putsade ändå för att vara på säkra sidan. 

Imorgon rider jag själv, och på onsdagen ska vi hoppa! HJÄLP! Får hoppas det går bra.

Måste ordna:

1. Gelpad under sadeln
2. Massör
3. Raspare
4. Gummibett










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar