23 mars 2013

Skydd eller lindor?

Personligen gillar jag mest att rida med senskydd eftersom de är inom "hoppvärlden" snyggare och så mycket lättare att använda än lindor. Men nu när Dejten har nyss blivit skodd (första gången på flera år) och fått broddar som hon troligtvis aldrig haft, och någonsin hamnat "akta sig för" så använder jag lindor istället bara för att vara på säkra sidan. De skyddar så mycket mer av "själva benet" än ett litet kort senskydd. 

Lindor är sjukt snyggt bara man matchar rätt, igår hade jag röda med rött schabrak och idag blåa med blått schabrak och det var dö-snyggt. Men faktiskt det är ju massor dyrare att använda sig av lindor i längden? Om man då vill matcha, för då "måste" ju ungefär ha ett par lindor per schabrak till skillnad från mina veredus som jag kan använda med alla jag har. Haha ekonomisk va? 

Jag hejar ändå för dessa benlindor eftersom de ger att speciellt stöd som man inte får av skydd av något slag.  Det är faktiskt intressant hur det kan märkas. På Happy använde jag ofta lindor på bakbenen eftersom jag märkte skillnad i hela hans rörelsemotorik när jag hade dem på, tillskillnad från om jag hade de vanliga skydden på. Med Tess använde jag alltid lindor framtill hemma när jag red då jag blivit meddelad om att det var bra för henne "så friska ben" (haha borde väl ha fattat vid det här skedet vad som skett?).  

Lindor?

eller skydd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar