18 mars 2013

För mycket lycka!

Alltså en sådan dag! Lycka efter lycka kommer, inte känt såhär på länge faktiskt. Vaknade idag kl.7 av S alarm och skulle just somna om, men då får jag ett SMS där det står att "hästen kommer om 1,5 timme", shit! Rusade upp och drog till stallet med Mamma för att ta emot henne, när vi just hade kommit till kyrkslätt så fick vi veta att den kommer kl.10.30. Morr, nåja det var bara att åka hem igen och vänta på att dom skulle ringa för att meddela att de åkt från Ruutsalos gård.

När jag kom fram till stallet så kom hästbilen exakt samtidigt, oj jag var så glad alltså! Jag fick gå in i bilen och leda ut min nya häst själv på gården, kändes obeskrivligt bra. Dejten fick gå in för en stund där hon drack och drack, stått två dygn i bilen stackarn! Jag grät faktiskt lyckotårar (det är andra gången i mitt liv det händer) för all stress släppte och jag bara kände mig lycklig. Simpelt, gosh! Efter det så klädde jag på henne och tog ut henne för att gå då hon rest så länge. Ledde först på gården där hon lekte arab och hade huvudet högt och gnäggade som vad! Halt var det och hon är utan skor just nu så vi gick och gå i manegen för en halvtimme, under den tiden hann hon lugna sig bra och gick med sänkt huvud. I stallet efteråt fick hon mat och jag provade lite grejer på henne och konstaterade arr hon har minimalt huvud! Full tränsen var alldeles för stora, så cob gäller då. Suck! Jag som just sålde bort alla Habbes grejer, morr! Noja no can do, mera hål i Tess gamla grejjer så mycket jag kan, och köpa nya grejjor.

Närj jag kom hem och redan var på svävande moln så såg jag att jag fått email från ypäjä där det stod att jag blivit antagen till meetinget det här året! Jaaa! Alltså pinsamt med seniormeeting, haha pinit värre. Men det är faktiskt för dem som är 18 år och uppåt så hoppas där inte bara är 40 åringar. Men inte noga med detta så ringde min tränare och vi bestämde oss för att börja hoppa om ca två veckor, ochtja det låter väl inte så speciellt? Men har försökt få kontakt med henne i flera månader, och just idag så ordnades allting.


Allting bara faller på plats *ta i trä* just nu. Mitt liv är tillbaka nu! Inget stressande jobb 9 timmar om dagen, mat är gott, hästen är här och allt bara ler. Iallafall jag! Ikväll ska jag tillbaka för att gå med henne en till gång och se till henne. 






2 kommentarer:

  1. Kul att din dag blev lyckad av lycka. Så störande när man måste köpa nya grejer till sin nya häst/ponny. Fick göra det på den ponnyn jag har nu, fick bara ponnyn och inget annat, fick köpa ALL utrustning jag behövde som schabrak, träns, sadeljord, sadel, benskydd, täcken osv ... Men det känns ju bättre sen, härlig blogg du har btw. KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad tycker du om skolan?

    Den frågan ställer jag just nu på min blogg. Jag har skrivit ett långt motiverande inlägg om skolan och även själv svarat på frågan. Kika gärna in! :)

    http://linstro.blogg.se/2013/march/vad-tycker-du-om-skolan.html#comment

    SvaraRadera