19 mars 2013

duktig hest

Morgonen började ju som sagt med massagen 10.30, han konstaterade att jag hade "jävligt spända vadmuskler" alltså sådär på ett dåligt sätt, och det var inflammerat. Great, ingen träning idag beordrades det och ingen löpning, inte hoppa eller något sådant. Men spinning var ok, jess!

Rakt efter det så blev det att köra till Dejten som var i hagen när jag kom ,hon gnäggade superhögt när jag kom! Söten! Hon känner verkligen igen mig, blev så glad! Sedan longerade vi henne med Tina och det gick superbra! Hade väntat mig att hon skulle dra iväg som en galning men hon var så nöjd alltså, och visste precis vad som gjordes. Hon gick själv ut på cirkeln och började trava, och sträääckte ner huvudet och sprang med stora steg. Hon verkligen njöt att få röra på sig igen. Tina berömde henne mycket, hon ansåg att hon har fint steg, bra rörelser och väldigt bra bakben. Det var ju kul att höra, haha.

Nu ska jag kolla lite PA och sedan vila en stund, för senare ska jag och Nina iväg till horse and hound för de har någon mega rea där så dit senare.

Men nu shalom, chilling kallar -->


5 kommentarer:

  1. Hon har nog verkligen fina steg! (:

    SvaraRadera
  2. Super snygg häst Linnéa! Väntar så mycket på att ni slipper ut och tävla! Lycka till så mycket! :)

    SvaraRadera
  3. Hjälper massage mot benhinneinflammation? Och ha du varit hos läkare/fysioteraput? Har de också men vet int helt va ja ska gö åt saken .. Haha =D försökt vila bort det och ersätta springning med spinning men jaa undrar om du har nå tips ^^ ? =)

    SvaraRadera