18 mars 2012

dressyr är för de med talang

Hade idag då en dressyrlektion för en NY tränare Mikaela Soratie. Vi tränade mycket på övergångar och att få hästarna ärligt igenom i alla gångarter. Jag tycker personligen att det gick VÄLDIGT bra! Hon hade inte mycket att påpeka om, förutom småsaker som att han ska ställa sig bättre i det vänstra hållet, och att jag sitter snett. Men inte mycket mer än det egentligen. Happy fick mycket beröm för sina galoppfattningar, och jag kunde vara stolt över honom. 

Trodde verkligen att det skulle gå dåligt eftersom när jag värmde upp honom för mig själv så stretade han emot och var jobbig. Men genast när tränaren kom in i bilden så funkade han SUPER. Vet inte om det är jag som skärper mig, eller om det är Happy som förstår att nu ska han bete sig. Möjligtvis både och.

Men var som sagt supernöjd me honom och vår insats så har nu bra känsla för nästa veckosluts träning. Och veckan efter det TÄVLING tagga LättA!

Happy fick efter det på sig gose BOT- täcket i boxen och vila ryggen nån timme, skönt! Det täcket kan verkligen göra under för hästar med ryggproblem ( och nej han har inte det egentligen). Men rekommenderar för dem som HAR det. Jag använder det mest för att det gör bra åt ryggen, och att det värmer upp ryggen passligt före träningen och stimulerar ryggen bra efter ett ridpass. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar