16 mars 2012

habs hatar naglar

Dagens pass gick ut på att gå i skogen i ca 15-20 minuter, först var han lite slö men sen när vi började trava så jeesus han skulle dra på, fick ont i händerna typ. Noja, efter det så stack vi till manegen där jag lade ut en bom och galopperade över, och fyfan så han drog! Var allvarligt rädd typ, han skenade mot bommen fast vi skulle trava förbi den etc. Skoj... Sedan hoppade jag ett litet hinder på olika håll i manegen. Gick bra, fast han stack ur kontrollen ett antal gånger (hehe). Nåmen vi hade kul iaf! Happy var jätte nöjd över att få ha gjort nåt annat än bara dressyr som vanligt. Nöjd Habs och nöjd jag. Ja juste glömde nämna att ja red utan sadel, men det gör jag typ alltid så det är inte så viktigt att nämna heller.

Är supernöjd över tjockisen och nu ska jag börja göra mig i ordning för kvällens planer ala partaj! (surprise?)

Btw hade engelska skrivningar idag, gick inte bra fast det är ett av mina starkaste ämnen jippie...



P.s superälskar mitt nya hopp-bett!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar