03 mars 2012

SVAR


Lisa: hieno happy ! :) ja sä asuksä omas talos linnea ? :D

svar: haha, en :D!

Anonym: Tränar du bara hemma eller också på gym? Vad gör du "steg för steg" hemma när du tränar? Skulle vilja ha ett träningschema typ men är såå kass på att komma på ett själv så undrade vad du gör under en träning?:) snälla svara utförligt<3

svar: Beror på vad man räknar till "träna". När jag pratar om att träna menar jag oftast muskelövningar etc. Men jag rider ju då varje dag, plus springer och så gör jag muskel övningar 2 gånger per dag. Gör både morgon och kväll 260 maqgmuskler (olika övningar) ala 520 per dag. Sedan 400 rumpträningar per dag. På kvällen lägger jag även till 40 ryggmuskler och 40 benmuskler. Detta sker varje dag i veckan. Men detta är ganska drastiskt så det ska du inte BÖRJA med iaf.

Johanna: När ska vi ses????

svar: förhoppningsvis snart ;)

Anonym: Har Harbor någon skötare/medryttare?

svar: Nej det har han inte, eller jo min kompis Louise brukar rida honom då och då när jag inte hinner.

Anonym: en fråga: ska happy vara kvar på wikner om ni flyttar ti esbo? o en till: va e din tyyp största drömm nånsin :D haha hoppas du svarar <3

svar: Japp det ska han, såpass bra ställe att jag inte flyttar honom. Min största dröm är typ att ha ett lyckligt liv, och att bli frisk från mina sjuka tankar. 

Anonym: Vad innebär träningen du skriver om? Hur långt/länge springer du? Vad äter du på en dag? Kul om du svarar :) Gillar din blogg!

svar: Har redan svarat på det där uppe. Börjar nu med några km, höjer i takt med att konditionen växer. Vad jag äter? Öhm försöker i stor grad äta normalt, och lyckas rätt så bra :). 

Anonym: Hej har alltid undrat hur du hittade Happy ? Varför du valde wikner till stallplats? Vad tycker du om wikner? Hur ser happys vanliga träningsprogram ut?? har massor av frågor.. :D

svar: Happy hittade jag via sajten hevostalli.net alltså en sida där man annonserar ut sina hästar, men jag hämtade honom från Nurmijärvi. Hade honom först uppstallad på Espoon kartano, och det var okej men där fanns brister, så valde wikner. Wikner är bra för de har så bra utrymmen såsom stall, manege och plan och även sommarbete etc. 

Hans vanliga träningsprogram är egentligen att han får4 gå varje dag i skoggen minst en halvtimme, men detta har då blivit lite annorlunda på vintern. Men i stort sett så dressyr kanske 4 dagar i veckan, 2 i skogen och 1 hoppning. Men hoppningen varierar, hoppar inte varje vecka heller. Men det här schemat ändrar också med tanke på tävlingar o.s.v.

Nelly: Hej! jag är en liten läsare till dej då, kikar in hit ofta ;) men iallfall här e lite frågor som jag undrar över: 1. Vad föredrar du , dressyr eller hoppning? 2. Varför rider du på en ponny o int en häst? 3. Favorit färg? 4.Favorit djur ( he-he sekärt häst då;) heheh. ojjdå ännu nånting? jaajjooo! 5. favorit mat? 6. Favorit ämne i skolan? p.s rolig blogg!

svar: Haha, jo moissan kajsa o maria. Men ja okej då 1. hmm svårt och säga beror på dagen helt. 2. För jag gillar mera ponnyer än hästar, men har nog mening att byta snart. 3. Rosa,vit,svart? 4. Kanske häst 5. Thai mat och tacos. 6. hälsokunskap

Anonym: Hurdan var din första gång i sängen? Hur gammal var du och var du nykter:D? Entäs kyss? Har du någon gång tänkt på döden. Liksom att du seriöst vill ta livet av dej, för det har jag, men tanken har inte gått desto vidare från det.

svar: Helt okej för att vara ärlig, det var med min dåvarande kille så det var tryggt o.s.v. Men första gången är aldrig "bra". Jag var 14?15? Och JA DET VAR JAG! Kysstes typ första gången på 1:an men okej ordentliga så nej var inte full, var kanske 11-12 år och det var spännande, haha. 

Och klart jag har tänkt på döden och självmord, men aldrig tagit det på sånt allvar att jag skulle utföra det. Oj, hoppas det löser sig, och det betyder ABSOLUT INTE att ta livet av dig, kram♥

Anonym: ad var det som händer hemma hos dej? Varför vill du inte vara där och vad var saken som liksom, ahh du fattar säkert... KAN DU GÖRA ETT LÅÅNGT VIDEOINLÄGG:)? SNÄLLA<3 Varför slutade det med Max (?) och dej? och hur länge har du varit med S?

svar: Mycket händer hemma, skiljsmässor, flyttar o.s.v. Kan inte vara här eftersom stämningen är allmänt dålig. Videoinlägg kan jag säkert göra nångång i framtiden :) . Max och jag hade olika intressen (nej han var inte gay). S träffade jag på våren 2011 men vi blev officiellt tillsammans den 24.12.2011.

Anonym: Va e de som e så problematiskt hos dej alltid? vad är "orsaken " till att du insjuknade? är du nära med dina syskon? hur många läsare har du på bloggen?

svar: Beror på dagen, men oftast handlar det om ätstörningar, problem med S eller familjeproblem. Orsaken är oklar, ingen vet egentligen. Och ja rätt så bra, men vi ses inte så ofta. Läsarna beror på dagen, men ca 300-500 per dag.

Anonym: hur mycket väger du? hur går det med "skitet"?

Svar: Vad jag väger har jag INGEN aning om, dom på kliniken låter mig inte veta, och jag vill inte veta heller. Och det går okej, beror på dagen. Emellanåt bättre, emellanåt sämre. Men har mycket människor som hjälper mig nu så det går bättre.

Anonym: Hejsan, ja ha allti undra att när du hade första gång sex? Hur var det och med vem? ;)) jaa o sen att va tycker du om "sämre" ryttare?

svar: Haha ännu också när jag var 14-15? Tror 15. Det var okej och nytt, och det var med min dåvarande pojkvän. Har ingen åsikt om sämre ryttare, alla kan utvecklas och bli bättre ju ;)



HOPPAS NI ÄR NÖJDA MED SVAREN!

1 kommentar: