10 mars 2012

snabbis nu då!

Ingen utgång för mig igår, var där 20 minuter och stack sedan hem med S. Inte mycket mer att berätta förutom att vi typ såg på film tills vi somnade?

Idag hade jag väckning tio före 8. och stack iväg till stallet --> kerava och tävling. 70 cm:rn var lite ostabil men ren, satsade på en lugn bana då det är årets första. 0 fel klart ju. Första inte placerad, den sista i hela klassengick om mig, men gjorde inget.

80 cm:rn fasade jag riktigt för. Var 100% på att han skulle stanna redan på 1:an eller SENAST 4:an. Då det bara fanns 2 vanliga hinder på hela banan, och jag fortfarande har hjärnan kvar  i de gamla tiderna då han stannade på ALLT. Tog den inställningen att en lugn, och trygg bana OM VI SKULLE KLARA DET. 

Uppvärmingen gick superbra, han var framåt men under kontroll, nöjd. Sedan banan då. Jag var FÖRVÅNAD över hur duktigt han hoppade, han kollade INTE PÅ NÅGOT han hoppade så snällt och duktigt, och jag förstod att bara låta honom gå på själv rätt så mycket så stämde mellanrummen. Tog omhoppningsfasen LUGNT, ville bara komma igenom rent, och det gjorde vi. Vi låg på femte plats inom placering när det var fem kvar och rida, men sedan gick någon förbi, men kan inte bry mig MINDRE. Han var SUPER och jag kan vara sååå stolt över honom ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar