24 december 2011

Julafton så kul då

Superkonstigt att vara hemma liksom, trivs inte... Men noja idag är det ju jul jippie, not. Feelar verkligen inte, skulle kunna skippa hela grejen. Onödigt bara, alla är bara sura, stressade och arga. Julen innebär bara massa skit. Och så "måste" man vara hemma en evighet för att "det är jul". Nej tack, gillar inte att vara här, vill alltid bort. Så att vara inspärrad här några extra dagar, no thanks. Som tur så bor jag i stort sett hos S, skönt där får man vara i fred. Bort från allt det här, usch.

Igår (fredag) så var jag ju hemma från skolan ännu p.g.a att jag hade varit sjuk, men kände mig såpass frisk att jag drog till stallet och red Happy och Shakira. Försökte gå i skogen med Happy men det gick inte han fick så höga "snöstyltor" under hovarna att han bara halkade, så det fick bli manegen igen. Där red jag kanske bara 20-25 minuter igenom alla gångarter lite sådär på skoj och lösgjorde honom bra i alla gångarter, han var rätt skojig faktiskt. Shakira var inte lika bra som förra gången, hon var segare men formen var jag rätt så nöjd med och galoppen var förvånandsvärt bra, så var nöjd. Red henne kanske 40 minuter.

Efter det träffade jag Maria och sedan till S. Där sov jag över och hade mys. Vaknade runt 11 och så var jag hemma 12. Nu har vi julfirande med syskon och familj, inte mycket mer med det. Hörs senare. Är skittrött vill sova...
Imorgon utgång, tjohopp.

Btw God Jul eller nåt.



1 kommentar: