20 december 2011

Ne sanoo sekopää

Ojdå glömde visst att uppdatera igår efter stallet! Men iaf Happy var rätt bra och rolig faktiskt. Jag började med att rakställe på långsidorna och att "överställa" honom i hörnen för att mjuka upp honom. Gick rätt bra iaf i det vänstra varvet, i höer var han lite jobbig och bet fast i bettet.

Sedan tog jag honom på en stor volt och började jobba honom i galopp, skritt galopp, skritt galopp och "överställde" honom även där, för att han skulle vara 100% följsam. Funkade riktigt bra!

Sedan så fick jag hela manegen (wohoo!) och tränade mellantrtaver, och shit han sköt på, var riktigt nöjd! Efter det så tog jag några byten, först "fattade han ingenting" och han drog iväg och sket totalt i mig, men efter att jag måstat styra in honom i väggen ( -.- ) ett antal gånger började han lyssna och fick till det riktigt bra!

Som slutklämm på det hela så bestämde jag mig för att dra igenom ett lätt dressyrprogram för att kolla hur "ruostees" han är med det. Visade sig att inte alls! Red då dock bara superlätta k.n special för den kan jag literally rida i sömnen. var superglad att jag lyckades hålla galoppen samlad på diagonalen som varit svårt utan att han "vetää sig själv pitkäks".

Var rätt nöjd med passet och Happy också ♥ Senare på kvällen kom S förbi "med min tandborste" så såg honom nån timme.

Det var gårdagen det!




1 kommentar:

  1. Hellouu. Va doonaa du imon? E ledi nästan hela dan, men ska vi sticka ut - me ponnysarna? De finns ju snö så man ska passa på ;)) Siis när slutaa du? sku villa rida kl 12, men du hinnee noo int?? ;)

    SvaraRadera