05 december 2011

Onödigt...

Kom till stallet och bestämde mig för att trotsa vädret och rida ut i skogen i kolmörkret. Japp var kanske ute 15 minuter, sedan vände jag, fyfan vad mörkrädd jag är! Och Happy tydligen också eftersom han darrade som ett höstlöv. Bestämde mig för att kolla manegen ( som är förstörd btw), red fem var i trav, men kände bara hur jag blev argare och lessnare för varje sekund, så mitt i farten hoppade jag av och ställde in honom i stallet ungefär. Jag ska inte rida när jag är arg, det var inte Happys fel. Under den här stunden kändes allt så där j*vla meningslöst igen, var ska jag rida i fortsättningen? Snön kom nu, planen går inte att använda, finns ingenstans att rida om man vill rida ut, manegens botten är förstört. Fick panik och en känla av liksom noll hopp om framtiden. Ställde bara in honom och stack hem, fanns ju inget annat val?

Vet inte vad jag ska göra mera idag, vill bara gräva nej mig någonstans och (kanske) vakna om 10 år.




Btw blir lebb och gifter mig med maria eller nåt, hon förstår i alla fall mig.

1 kommentar: