25 april 2012

Galopp och terränghinder

vart redan på stallet runt 9.30 och vädret var UNDERBART så jag red ut som jag hade tänkt (ska egentligen göra det hela veckan för att han ska få upp alla muskelknutar och spänningar). Galopperade massor, i backar på rakor, pa bra botten, ojämnt botten och tog ökade traver och backade i backar (stärker ryggen).

Happy var riktigt kul och så framåt men inte galen som han nångång är, men det var så kul! Det roligaste av allt var när det låg en gran fälld över vägen så kunde vi inte låta bli att hoppa det. Det var värsta terränghindret och måste erkänna att jag var rädd eftersom det låg på snedden och hade grenar som stack ut (inte på ett farligt sätt) men ändå! HERREGUUD så han hoppade! Så perfekt och drog som fan men han ÄLSKADE verkligen det. Borde starta nån fälttävlan innan han säljs kanske?

Noja men efteråt så tvättade jag hans ben i vattenboxen eftersom han har fått lite mugg på en frambenet, när det har varit så blött ute osv. Till sist fick han gå ute och beta i grimma medan jag satt på, kändes så underbart somrigt! VÄLKOMMEN SOMMAREN!




1 kommentar:

  1. ett inlägg om ert bästa tävllingsresultat, eventuellt bilder, berätta hu uppvärmnngen, banan osv..
    Den tävling du har varit nöjdast av.

    SvaraRadera