16 april 2012

Om att blogga

Vem bestämmer vad man lägger ut för nåt på nätet/skriver? 
Bloggare får ofta skit för saker de skriver eller tar upp på sina bloggar, tro mig ALLA får det på ett eller annat sätt. 

" Varför skrev du det där?" "Du borde inte ha lagt ut den bilden!" etc. Alla bloggare ska JA veta att det kommer att komma kritik från alla håll. Det kommer från läsarna, vännerna, familjen o.s.v. Själv fick jag höra MYCKET när jag lade ut inlägget om anorexin och allt det. Att "hur vågar jag?" och "jag skulle aldrig lägga ut den bilden!". Men liksom wut? Jag vet vad jag hade, jag kan stå upp för vem jag är och vad jag varit. Jag skäms inte för sjukdomen! (fast kanske många tycker att man borde) Vad är det att skämmas för? Det är MIG vi pratar om, nåt jag har haft och något jag vill lära andra att UNDVIKA. Jag lägger inte ut information om sjukdomen och mig för att människor ska tycka synd om mig. jag lägger ut et för att jag vill HJÄLPA ANDRA, få människor att inse konsekvenserna med ett överdrivet vaktande av mat och motion.

Jag har dock haft den turen att jag fått väldigt lite kritik, nästan ingen alls på själv bloggen av läsare, ni har alltid varit positivt inställda till mig och tack för det.

Pointen var bara den att jag tycker att man ska stå för sin åsikt och skita i vad andra tycker. Man har en egen röst och en egen hjärna med egna tankar, och de får man skriva ut om man känner för det. Men då är det viktigt att man kan STÅ FÖR SINA ORD och inte ångra vad man publicerat liksom.

Vt inte varifrån inspirationen kom till det här, men måste bara få ut det på nåt sätt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar