24 oktober 2012

haj-paj

He-he-he vad rolig rubrik då? Not. 

Nejfy dagarna är tråkiga och långsamma just nu, vill göra något kul! Idag var det en bra dag dock. Vaknade sent och började dagen med att jag och S körde till stan på ett ärrende, och sedan hem och fixa marsvinen och sedan stan igen. Uff där åt vi som galningar, nam Dennis pizza och bio (magic mike), det är nämligen vår 10 månaders dag, jao!

Igår så skötte jag hästen noggrant då jag kan säga öppet att det är hejdå wikner på veckoslutet om det intresserar någon överhuvudtaget (angst). Nej bra kanske, se lite annat i livet just nu, gymma mycket och ordna upp saker. Visst det svider det kan jag inte neka till, men så är det nu bara I guess. Att se andra komma och berätta sina tävlingsresultat med sina fina hästar/ponnyer ut från en fin trailer och berätta framtidsplaner, jodå det svider när jag själv just då går och leder omkring min häst 20 minuter om dagen på stallgården. Just saying. Kanske egoistiskt, men det kräver också en aning att sätta på leendet och fråga "hur gick det på tävlingarna?" och vara superglad för andra. Ta mig inte fel, är superglad när det går bra för andra, när Matilda och Shakira vann dressyrtävllingen ringde jag genast till min mamma och berättade det av glädje. Jodå glädjs för andra mycket, men alltid orkar man bara inte. Avundsjuk? Ja.

Mycket stressigt också med allt just nu mycket press överallt som jag sa tidigare, har bara velat isolera mig just nu, bort från alla. Typ sova bort vardagen. Därför ingen update heller, dagarna är ofta tomma de är bara samma saker. Äta, träna, sova, gå med Tess. Finito.



Hörs imorgon då tror jag, ha det bra ni alla!

Torsdag och sedan fredag, sköönt!

 Ni med fungerande hästar, träna och tävla = leverera...

2 kommentarer:

  1. Jag vet hur det känns,samma sak var det med Blanksu de där halv året,alla tävla,åkte till ponimeeting,fick fina resultat men jag fick varken tävla hoppning eller dressyr:(
    ~ida~

    SvaraRadera