29 oktober 2012

NÖJD

Vad ska man säga? Tack alla för att ni kommenterar fint nu när Tess har stuckit, gör mig riktigt glad ska ni veta. Men konstigt nog är jag lite lättad just nu, jag VET att Tess har 100% den bästa skötseln hon kan få just nu, kan inte tro att det är sant. Det var med gott samvete jag lämnade henne i den nya hagen där hon stod med öronen rakt fram och kollade på de andra hästarna som glodde nyfiket. Stället är himlen liksom. Hon slipper åt stå inne 20 timmar om dygnet nu och bara stirra. Nu går hon ute HELDAG från morgon till kväll och i en mycket större hage med specialfixat botten för henne. Hennes hö fylls på utomhus efter behov hela tiden och samma med vattnet (på wikner har de ju inget alls när de är ute så kort tid), hon sköts helhjärtat av stallägaren som har ett riktigt bra horsemanship-tänkande. Det är super för henne. Inte så kul för mig men det får man leva med.

Idag vaknade jag tidigt och tog bussen hem från pojkvännen för att kunna dra och söka nya jobb, suck. Var sedan i Iso omena till 4 med Josefin och bara chilla här och där, på kaffe och sånt. Nu vilar jag hemma då jag på nåt sätt är alldeles slut? Konstigt, kanske nervositeten så har släppt?

Nej ska belöna mig med ett avsnitt FRIENDS eller nåt, bara tänka GUD VAD SKÖNT!




Ett ord: Nöjd

3 kommentarer:

  1. Hon sku nog int kunna ha de bättre än hos crille :) Helt härlit ställe!

    SvaraRadera
  2. hon ser verkligen nöjd ut! :)

    SvaraRadera
  3. Hon ser nog ut o njuta av sitt liv ! :) superbra att du hittat ett såndänt ställe åt henne!!

    SvaraRadera