17 oktober 2012

HALLO morgonfolk!

Ledig dag men väckning på 7:30 igen, fy lade mig för sent igår för det här. Ska nämligen cykla iväg till gymmet och köra en 45 minuters spinning och 30 minuters shape, najs! Om jag vill så går jag på gymmet efter det en stund, men not sure. Idag ingen löpning fast jag skulle vilja, men förbjuder mig själv. Det kanske jag kör imorgon eller nåt, vet inte, älskar det bara såå mycket nuförtiden!

Gårdagen var WOW, hästen var underbar och fungerade som tanken på slutet, var alldeles aaaah efteråt, good feeling! Min dressyrtränare kom och sa att jag passade på honom, jeij!

Idag så är planen inte mycket, ska bara träna nu på morgonen och sedan sova lite till och anatagligen se pojkvännen på kvällen, kulkulkul.


Är kär i denna hästen, sitter på ett helt annat sätt på honom än Tess, hänger bättre med i hoppen och kan leva lite där, svårt att förklara verkligen men det känns som om jag har mer att säga till om. Jag kan gasa på det sista steget för jag vet var han ska ta av efter 3 gånger av hoppning? Not bad. På Tess blev jag ofta "efter" i hoppet, eller såg ut så då hon var väldigt stor och jag kanske inte var tillräckligt stor/lång för att kunna vara följsam i hennes hopp. Inget som någonsin störde oss men man märker om man kollar filmer och så. Denna häst är 6 cm mindre och känner mig hemma här uppe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar