09 september 2012

BESVIKEN PÅ VÄRLDEN

Min häst har en GAMMAL benskada ja, vad har det och göra med att JAG inte skulle klara av henne? En gång har hon varit "ur kontroll", det var vår andra tävling någonsin på laakso. Ja, hon blev stark och jag trött, styrde förbi ett hinder. Kan hända VEMK SOM HELST att dina första tävlingar inte går så bra. De två första gick bra, red snyggt, lugnt och koncentrerat. För ett enda misstag, en tävling så blir jag kritiserad högt, "kunde inte hantera henne", mitt fel att hon har nåt fel? Jaha då.

För de som har tänkt prata mera öppet om mig och min häst kan ta reda på fakta före de kritiserar mig alldeles öppet framför folk, så att mina kompisar hör. 



Jag har ALDRIG ridit Tess oansvarig, har skött om henne som min diamant. Ridit med eftertanke, stretchat, kylt, användt alla värme/magnetskydd i hela världen. Och alltid prioriterat kontroll i ridningen, men får skit slängt över mig av människor som inte vet nåt.

Kan lägga upp några filmer på våra absolut okontrollerade stunder:




I slutet av 80 cm blev hon rädd och drog iväg en bit, men fick stopp på henne fort, och det har inte hänt förr.

Och ja jag kan säga Tess är en häst på närmare 175 cm och stark som fan, jag 163 cm på runt 50 kg och har gått rakt över från ponny på 147 cm. 175 vs. 147. Give me a break, och jag tycker ärligt sagt att jag har klarat henne bra med tanke på det. Fine en tävling var hon stark EN ENDA och det dömer man mig för. 
Nej FY ponny/hästmammor som pratar skit och inte vet NÅT. 

Ja jag är sårad för att människor försöker trycka på nåt väldigt känsligt för mig, fast jag vet att de har fel. Men svider ändå, hatar när vuxna sjunker lägre än barn/ungdomar det känns lågt.


Mitt fel att min häst har en GAMMAL benskada? Knappast, vi levererade iallafall på vår första tävling. Det hade iallafall inte ALLA gjort.



3 kommentarer:

  1. Folk kunde vara lite finkänsligare och inte gapa hur som helst om sina tankar.

    SvaraRadera
  2. Du klarar dig super bra med Tess och hur i fan skulle du ha kunnat veta om skadan? De är bara avundsjuka på dig när ni har gjort stort framsteg tillsammans med Tess. Allt blir bra :)

    SvaraRadera
  3. Tycker folk skulle lite kunna tänka efter.. En senskada uppstår ju liksom inte under en natt, och du hade haft Tess bara en månad så är väll ganska solklart att det inte är ditt fel.. Så onödigt när människor säger saker före de funderar lite efter.. Jag har läst din blogg i snart 1 år, om inte mer och ''känner'' ju inte dig direkt, men har i alla fall fått den bilden av dig att du tar otroligt bra hand om din/dina hästar, så den som sagt att senskadan berott på dig, vet inget och ridsporten + att det är otroligt osportslig att säga så :) Det finns dålig kritik överallt men det är bara att försöka komma förbi det :) Du är stark Linnea kämpa på så kommer du och Tess nog kunna visa alla de som inte trott på er !! :)

    SvaraRadera