06 september 2012

Busyday!

Har varit alltför grym idag tycker jag själv. Klockan är halv 8 och kom nyss hem från hästeriet som började imorse kl.11! Shit vad länge jag höll på är alldeles utmattad nu, pust...

Okej men började "hästeriet" med att köra till Happy och rida ut på honom i skogen för en timme. Gick riktigt bra, tog några galopper och bara lät honom sträcka ut, men resten så chillade vi och gick MASSOR. Haha blev förresten utskälld av nån random tant för att vara "fräck" mot Happy för att jag red med musik på i telefonen medan jag red. Det var det löjligaste på länge haha! Hur är det fräckt mot en häst? Hade ljudet på  så att jag hör ALLT runt omkring som händer, att rida med hörlurar är FARLIGT anser jag då man inte hör vad som sker runtom en, men inte så här!

Hon tyckte typ att jag var en djurplågare, och hon ansåg starkt att jag gjorde fel som hade mobil på mig när jag red ut. WTF? ALDRIG att jag rider ut utan mobil, om nåt hände? Ska jag ligga där och då ensam, eller om hästen springer hem så ringer jag gärna och ber att nån tar fast honom. Haha oj vilken djurplågare jag är då.

Och då är väl alla tävlingsarrangörer djurplågare också då det spelas musik under tävlingen och vårat stall t.ex. då vi brukar ha musik på i manegen. Haha nej dagens skratt fick jag, och hon var RIKTIGT arg. Nej fy för bitter****** som inte vet ett skit. Det roliga är att jag kan intyga att Happy blir LUGN av musik, då han kan fokusera på att höra den istället för nåt fjantigt runt om, som typ flygplansljud eller nåt liknande.

Men okej vidare! Efter Habbe så körde jag till Tess som jag skötte och gick med en stund. Efter det red jag ut på Shakira i skogen, och det var så mysigt♥. Efter detta började klockan närma sig 4 och jag var rätt trött redan då, men hade sedan Era kvar.

Så det blev att köra till T.b stable och hoppa Era♥, som har tagit mitt hjärta 100%. Världens goaste häst ju! Vi hoppade supersmått då hon inte är mycket hoppad och jag var osäker på hur mycket jag vågade prova då jag inte hade nån aning om vad hon kunde, då de alltid sagt "hon hatar att hoppa och är världens klumpigaste". Så vi hölls på en VÄLDIGT låg höjd, men hon var så fin och vissa "språng" blev RIKTIGT bra. Nu ska jag börja hoppa henne då och då och kanske starta nån liten hopptävling/tävlingar KUL!


Bilder på Era kommer senare!



3 kommentarer:

  1. Happy är din gamla ponny, men vaffö rider du den fortfarande? O va e Era fö häst?:)

    SvaraRadera
  2. Ja läste just i hippos att man altti ska ha telefon me när man rider ut så wtf liksom, mänskor e så konstiga :D

    SvaraRadera