28 oktober 2011

2. När & varför jag började rida



Haha, det här var ungefär första gången jag red påriktigt. Jag började rida när jag var 6 år gammal på sådana lektioner där en tjej ledde runt mig här och där. Men jag fick prova själv, och lärde mig alla grunder. Efter detta fick jag börja på dom "vanliga lektionerna" och gå med på en riktig nybörjarkurs. Varför jag började är väl eftersom min mamma ridit när hon var ung och alla mina syskon hade testat på det så why not? Plus att jag hade tydligen tjatat hela sommaren på att få börja rida, så på hösten (?) fick jag det tydligen. Men i stortsett så drogs jag in i den här hobbyn p.g.a familjen. Hästar är inte helt obekanta till pappa heller, då de haft hästar sen han var liten då hans bror tävlade mycket. Så har väl LITE vuxit upp i det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar