31 oktober 2011

My day

Vart på ärrenden på morgonen, för en gångs skull på bta humör efter det. Sedan så var jag ca en halvtimme hos Stina och vi pratade och tog igen då vi inte hade träffats på sjukt länge. Sedan promenerade jag i det underbara vädret från Stina till skolan för att ha en lektion, och ojoj jag kommer till skolan och så har vi självstudier då läraren är borta! Super, kommit helt i onödan, men det var chill. Väntade en timme i skolan på bussen och drog till Happy.

 Jag bestämde mig för att rida den långa och riskfyllda turen då man måste gå bredvid landsvägen där det åker långtradare HELA tiden. Men det gick bra, nåt spänd var han men inget värre än det, som tur! Han var överhuvudtaget SLÖ idag, han ville inte alls på vägen dit, men när vi vände hem så vaknade han till ordentligt och han blev verkligen glad då han fick sträcka ut och galoppera längs sandvägen. ( haha jag red typ i ett bostadsområde...) Men anyway, drama blev det på vägen hem när det var stora gropar i vägen ca en halv meter breda och dom var fyllde med vatten och vägen var så smal att man måste gå/hoppa över dom. Happy tog ett JÄÄÄKLA stort språng över och efter det drog han iväg i full fart, drog ner huvudet och bockade som en galning. Vet inte om det var av glädje, protest eller nåt men rätt nöjd verkade han. Men nu måste jag säga att jag höll på att falla av, tappade balansen och kände att nej nu fan faller jag av, men på nåt sätt hittade jag balansen och fick upp huvudet på honom, thank god. Skulle jag ha fallit av skulle han ha sprungit ut på landsvägen själv! Noja han var i alla fall superpigg hela vägen hem efter det.



Nu har jag varit hemma några timmar och det ända jag har hunnit med är att sova, äta och blogga. Ska nu kolla jersey shore tjatja -->

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar