27 oktober 2011

Min först tävling Dressyr+Hopp

Min första hopptävling var den 7.3.2011, då hade jag haft honom i tre månader. Jag anmälde mig totalt spontant och det kändes rätt skrattretande att starta en tävling då jag sagt " att jag aldrig ska tävla". Men så blev det ju inte precis hihi. Startade en clearround 60 och en 80 cm. Han gick som en klocka dom här tävlingarna och jag minns hur överlycklig jag var då vi gått rent 60 cm:ern och vi fick TRAVA ärevarvet haha! Desto bättre var det när vi kom tredje i vår första 80 cm:er. Då trodde jag allvarligt att jag skulle dö av lycka, oj vilken fin ponny jag hade. Det här är en av mina lyckligaste dagar i livet, bara för att det var den första gången och han skötte sig så exemplariskt.



Min första dressyrtävling var surprise surprise också en galen impulssak. Bara bestämde mig okej nu ska jag starta en dressyrtävling och jag valde ett LättB program "K.n Special" (Rätt så roligt nu efteråt att tänka att jag började med en lättB) jag tränade massor före dom här tävlingarna och var nervös som 17. Men tävlingarna gick riktigt bra. Min första dressyrtävling NÅGONSIN och vi lyckades ändå skrapa ihop 59,9%. Och första inte placerade av ca 30 startande. Wow tänkte jag, det här vill jag satsa på. Och detta är varför jag egentligen började med dressyren. Undrar om jag hade fortsatt att tävla dressyr om vår första tävling hade gått dåligt? Men iaf, en lycklig dag i mitt liv. Inte trodde jag att jag skulle vara Cup-vinnaren där nästa år vid det skedet. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar