03 juni 2012

3/6/2012

Stack då 11 till stallet där vi kollade på Backlund träningen, kollade på den i ca 3 timmar! Och efter det så red jag då Era i manegen ett tag. Hon är en riktigt trevlig häst (152 cm) men lite rå inom vissa områden. Men med tanke på att hon inte kunde i stort sätt nåt alls när ägarna köpte henne så har hon utvecklats ENORMT under tiden de haft henne. Tummen upp!

Hon ville väääldigt gärna slänge antingen in eller ut rumpan så fokuserade mest på att hålla henne rak, vilket tog ett tag. Korrigerade baken lite med spöt och det hjälpte massor och skillnad kändes i slutet. Ställde även henne utåt på en volt för att få henne mer jämn och det funkade också rätt bra, riktigt duktig tjej.

Tog även en liten början på ökningar och på att hon inte skall slänga upp huvudet och börja stressa då man börjar kräva henne framåt, det gick väl helt okej. Vissa stunder gick det rätt bra faktiskt, men vissa när jag glömde att rida ordentligt så blev det ett avbrott till galopp. Menmen det kommer nog att börja funka så småningom.

Galoppen var det svåra, hon ville bara ställa sig utåt vad man än gjorde och bryta till trav. Men det jobbade jag inte alls med typ idag för ville fokusera på grundridningen först och att få henne bra i traven förrän jag börjar med galoppen. Så jag är rätt nöjd faktiskt!

Det bästa med Era är att hon känns en aning som att rida Happy så det kändes hemma och jag inbillade mig att det var Happy emellanåt och det var en go känsla ♥





Ställer utåt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar