20 juni 2012

Linnéa är?

Hurdan är jag som person?



Jag är en människa som kan verka som en evig solstråle (många beskriver mig så) utåt, skratta, skämta och vara glad medans jag egentligen känner nåt helt annat. Kan dra på den masken till utåtstående, men de som riktigt bra känner mig vet hur det är påriktigt, de kan se de riktiga sidorna.

Men ja är en väldigt glad person, som fnittrar mycket och glädjar upp folk, men kan samtidigt vara väldigt "humörig" av mig kan man säga, haha. Fråga bara min pojkvän som jag håller på att göra näst intill galen ibland med mina "attacker". Har rätt galna humörsvängar faktiskt, de kan byta mellan glad-arg-glad-arg var femte minut iallafall, men det bevisar också att jag inte är en person som surar jätte länge etc, för blir ofta glad efter en stund igen, positivt?


Jag vill kalla mig hjälpsam, jag vill ofta lyssna på kompisars problem och hjälpa dem och människor säger därför ofta att jag är en "pålitlig person som går att tala med", och det instämmer jag med. HATAR att se nån må dåligt, vill alltid hjälpa dem på ett eller annat sätt vad det än är frågan om tävlingsresultat, sorger, killproblem etc. ALLTID vill jag hjälpa. Gillar även att pusha människor uppåt och framåt, ser ofta till att berömma folk om de "förtjänar" det liksom, det kan vara anything att du kunnat äta dendär mackan, klarat dig igenom 60 cm:ern, eller kvalat till FM. 



Jag är mer en optimist än en pessimist/realist. Men det har ofta dåliga sidor det med, man gör upp planer man kan ha svårt att nå och då kan man bli besviken. Men hellre tar jag besvikelsen då än 3 år i förväg get it? Om man inte kan se framåt så kommer man ingenstans, och jag är en driven person med MÅL och för att uppnå dem måste man våga drömma. Därför blir jag ofta sur på negativa personer som försöker "dra ner en", jovisst de kan stanna i det säkra stället där du varken slipper fram eller tillbaka men jag lever hellre med MÖJLIGHETEN för uppåt.

Det här låter ju som om jag är världens undermänniska men nooot, verkligen inte. Jag kan vara en människa med kort stubin och som inte klarar av när saker inte går som jag vill (tyvärr). Det kan vara vad som helst, skänkelvikningen som inte funkade, en plan som gick i kras eller att hamna vänta på en skjuts. Nej alla är inte perfekta.


En sak som då yrar MYCKET omkring i min värld, är KOMPLEX. Jag har ju varit sjuk som alla vet och det sätter sina spår, riktigt jobbiga ena... Så gott som varje dag faller jag ihop och gråter av ångest och får inte upp "knutarna på trådarna i huvudet". Jag måste kämpa emot MIG SJÄLV, min egna hjärna mitt PSYKE. Det är inte lätt, jag är mindfuckad och att kunna se "igenom det" är sjukt svårt. Du måste liksom överlista dig själv omedvetet. Låter sjukt jag vet, men det är lite så det är.

Jag försöker vara en stark person som håller masken för andra och omvärlden. Jag har lovat mig själv och mina läsare om att min blogg är ärlig, och det kan jag säga er att den är. Skulle aldrig ljuga här, men vissa saker blir osagda som just saker runt mat och träning. MIN BLOGG SKA ALDRIG HANDLA OM DET, ALDRIG! Det här är en ångestfri blogg som jag själv ska trivas att uppehålla och det gör jag inte om jag skriver ut till er varenda dags träningsschema som jag vet att har önskats. Nej inte jag inte.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar