03 juni 2012

Underbara TESS!

Ja kan väl säga att idag gjorde vi beslutet om att köpa T, ja om hon går igenom veterinärkollen då förstås! Men ändå  FINA STORA häst! ♥

Kan väl passa på att berätta lite om min tjej. Hon är ett 12-årigt sto imp från Holland, mankhöjden är på 171 + alltså riktigt stor men inte svår att kontrollera alls p.g.a sin storlek. Hoppat och tävlat har hon gjort mycket och bra upp till 140 cm , så vi talar alltså om en hopphäst. Dressyr kan hon inte men det ska jag med hjälp börja "lära" henne och kanske kanske nångång starta dressyr om det bara går.

Själv har jag provridit henne två gånger, och då hoppat upp till 130 utan problem. Visste redan från första början att det här är MIN häst. Hon är snäll lite stark men inte alls svår att hantera.


Här finns några klipp på henne och mig, inte det snyggaste precis men ändå. Jag är ändå en f.d. dressyrryttare och det måste man komma ihåg. Men hästen kan sin sak.

3 kommentarer: