21 juni 2012

ABSTINENS

En ny dag då, idag har vi inte så mycket att göra eftersom vi knappt kan vara ute idag p.g.a solbrännan från igår, buu! Men klart vi ska ut men vi chillar lite nu först här inne.

Igår var vi ute och åt och jag åt en sååå god pasta carbonara men började må illa efter 5 minuter för det är så liksom "mäktigt" eller vad man ska kalla det. Vi var hemma efter 12 och slocknade ganska fort.

Har konstanta drömmar om Happy hela tiden. Att jag ser honom, kramar om honom och skriker att han är min och att jag ska köpa honom tillbaka. Vaknar gråtandes och kallsvettig, detta är som sagt en återkommande dröm och kan inte rikmtigt släppa det efter det... Nu när det har gått en tid så har saknaden börjat bli sjukt stor. Visst det är "bara" en häst, men till mig är han mycket mera. Han var som min bästa vän. Och nu är han borta, och jag vet inte hur jag skall klara mig ut ur det här nu. Det bara svider i mig hela tiden och vill bara åka till Esbo gård och lasta hem honom och leka att allt bara var en mardöm. Tyvärr så är det inte det, att Happy är borta är fakta.

SOM TUR finns Tess, annors skulle jag dö i sorg i det här skedet. Och jag saknar henne så himla mycket redan nu, det är bara till henne jag har "hemlängtan".


Får alltid abstinens när jag har varit utan hästar en längre tid, ett bevis på det nu är att man kan se hästar från våran balkong som står en lååång väg härifrån med hjälp av en kikare. Och nu har jag tjatat på S att gräva fram kikaren som en galning, normalt?


Tja nu ska jag försöka njuta av friheten här och när man kommer hem så är det back to reality. ( Sa ju att man orkar med vardagen bättre efter resa!)





Bilder från igår kväll!





1 kommentar: